Artikel is defect / werkt niet

Je artikel is defect? Vervelend om te horen. Graag helpen wij je hiermee verder. Hiervoor is echter van belang of het artikel nog binnen ons garantie termijn valt. De garantie termijn in maanden vindt je op de factuur.

Valt het product nog binnen de garantie periode?

Dan kun je onderstaande stappen volgen.

Valt het product buiten de garantie periode?

Dat betekent niet per definitie dat je niet geholpen kunt worden. Alleen indien er een reparatie nodig is, dien je wel de reparatiekosten te betalen. Ook bieden steeds meer fabrikanten een fabrieksgarantie welke langer is dan de wettelijke garantie periode. Je kunt in dat geval bij de desbetreffende fabrikant controleren wat de gehanteerde fabrieksgarantie is. Indien het product namelijk binnen de fabrieksgarantie valt, kun je direct bij de fabrikant terecht voor een verdere garantie afhandeling. Meer informatie hierover vindt je meestal op de website van de fabrikant.

Voor meer informatie over garantie in het algemeen, klik hier.

Stap 1

Ben je er geheel zeker van of het product daadwerkelijk defect is? Indien je nog twijfelt dan raden wij je aan om contact op te nemen met de afdeling klantenservice. Zij kunnen je eventueel assisteren bij het vaststellen van het defect.
Dit kan per e-mail: weborder@hardware-experts.nl.

Stap 2

In sommige gevallen kan het recht op garantie vervallen - zelfs als het product nog binnen de garantie periode valt. Dit kan onder andere komen door: aangebrachte schade die na de koop is ontstaan (zoals vallen, scheuren, krassen), het verwijderen van garantie zegels of stickers, kortsluiting door een verkeerde energievoorziening, etc. Wij raden je aan om alvorens jou product op te sturen eerst te bekijken of je product niet uitgesloten is van garantie.

Stap 3

Bij enkele fabrikanten is de directe service voor eindgebruikers dusdanig goed dat wij adviseren direct contact op te nemen met de fabrikant. Je heb dan voordeel van interessante servicemogelijkheden en directe service, dit kan in sommige gevallen zelfs betekenen dat je een iets versnelde service afhandeling heb of dat de fabrikant het bij je thuis ophaalt en aflevert.
Om te weten of dit voor jou aan te raden is, kun je kijken bij Directe service van fabrikanten op basis van je fabrikant.

Staat je product of productgroep er niet tussen? Dan kun je het beste contact opnemen met Hardware Experts.

Stap 4

Neem contact op met de klantenservice omtrent jou defecte product. Zij zullen je adviseren op basis van het defect of het een op te lossen technisch probleem is, of het product direct omgeruild kan worden of dat het terug gestuurd dient te worden naar de fabrikant.

Klantenservice
E-Mail:


Indien het een Hardware Experts systeem betreft:

Indien je computer door ons gebouwd is (standaard systeem of speciaal voor jou geassembleerd) dan raden wij je eerst aan, indien mogelijk, eerst de systeemherstel van Windows te gebruiken. Raadpleeg eventueel de meegeleverde recovery handleiding of neem voor ondersteuning contact op de afdeling klantenservice. Dit kan per e-mail: weborder@hardware-experts.nl.

Stap 5

Om het artikel retour te sturen neem je contact op met de afdeling klantenservice.
Per e-mail: weborder@hardware-experts.nl.

Stap 6

Maak voor het opsturen nog een back-up van uw gegevens, tijdens het onderzoek wordt uw systeem naar fabriek instellingen terug gezet. In het geval dit niet mogelijk is, moet u de gegevens op uw systeem als verloren beschouwen.

Verpak de goederen met retourformulier, inclusief alle accessoires, in een stevige verzendverpakking en verstuur het, of breng het langs bij een van onze winkels.

Houdt er rekening mee dat computer hardware bijzonder gevoelige apparatuur is. Een veilige en stootvaste verpakking kan schade en daarmee het vervallen van de garantie voorkomen.

Stap 7

Je kunt het pakket op de onderstaande manieren retourneren.

Een brievenbus. Als het pakket door een brievenbus past, dan kun je het verzenden via brievenbuspost. Je verzendt dan zonder Track & Trace code en je kunt de bestelling niet volgen.

PostNL afgiftepunt. Je ontvangt daar een verzendbevestiging met Track & Trace code waarmee je de zending kunt volgen. Bewaar deze bevestiging.

Houdt er wel rekening mee dat verzending op eigen risico is.